Op zaterdag 22 Juni werden de jaarlijkse clubkampioenschappen gehouden, met daarna het slotfeest. Wij, Mila Smiecht en Lisa Mispoes, kregen de grote eer om een verslag over deze dag te
maken. Om 9:30 uur werd de zaal opengemaakt en begonnen de meest “fanatieke” mensen met het inspelen. Hierbij hoorde ene Frank Nijenhuis uit Heerlen. Deze Frank heeft uiteindelijk niet
veel bereikt, ondanks het feit dat hij als eerste in de zaal was en meteen begon met inspelen.

In de ochtend begon de jeugd met spelen en al snel werd er duidelijk wie er een goede dag had en wie er “gewoon een slechte dag hadden.” Terwijl de enkels van de jeugd bezig waren, werd er ook druk gedubbeld op de laatste tafels. Er was geen tijd om koffie te drinken, maar bepaalde mensen begrepen dat niet helemaal en kregen het voor elkaar om na iedere wedstrijd wel een kopje koffie te gaan drinken.

De poules waren gespeeld en het was tijd voor de kwartfinales van de dubbels. Bij deze wil ik even vermelden dat het duo ‘Masterclass’ in de poulefase ALLES heeft gewonnen en in de kwartfinales meteen eruit vloog, dus ze waren duidelijk niét ‘Masterclass’.

Op de 4e plaats is het duo “Uit de buurt” geëindigd (wat natuurlijk grappig is want hun achternaam is Van Wijk). Op de 3e plaats zijn met trots ‘de Oudjes’ (Gerard en Dré) geëindigd, maar… -de verrassing- het wonderbaarlijke ‘Koningsdubbel’ (Rachel en John) heeft deze keer de finale niet gewonnen, maar is als 2e geëindigd. Dit betekent dat er plek was op de hoogste trede. Deze werd bezet door Shuohan en Adriaan. Bij de enkels van de jeugd is de ereplaats toch echt voor Mila, die gewoon laatste werd.

De onthulling van de top 4 is ook best verrassend:
op de 4e plaats is Tim de gelukkige, hij kreeg een beker waar duidelijk 3e op stond. Op de echte 3e plaats is de clubkampioen van vorig jaar beland, Lisa. De man, de legende, de legende die altijd 2e wordt, flikt het weer: hij haalde de finale maar wilde zijn naam hooghouden, het gaat hier natuurlijk om Jarno. Mark Douwe werd 1e.

Toen de prijsuitreikingen waren geweest en de senioren begonnen met spelen werden een aantal spannende wedstrijden gespeeld. In de finales speelden Arjan tegen Dré om de 3e plaats en Rachel tegen haar teamgenoot Shuohan om de 1e plaats. Dit waren spannende wedstrijden die uiteindelijk werden beslist door Arjan en Shuohan.

Om meer foto’s te zien van het toernooi klik dan hier.

Zodra alles was afgelopen en de kampioenen bekend waren, werd iedereen naar buiten gestuurd om naar de onthulling van ‘het naambordje’ te aanschouwen. Dit werd heel mooi gedaan, Pierre heeft mooie woorden gesproken en hierna werd ‘het naambordje’ onthuld: Het René Daniëls’ plein. Zoals een grote heer heeft gezegd: “Sommige mensen krijgen een straat, maar deze legende krijgt een heel plein.”

We gingen even wat drinken en iemand… gooit een glas op de grond. “Mensen” probeerde het nog op te vangen, maar faalden zoals gewoonlijk. Tuurlijk liet Lisa het vallen, maar de echte afgang was Mila die het glas nog opving, maar het dan toch op de grond liet vallen.

De kampioenen werden gehuldigd en het eten werd klaargemaakt. Dit jaar werd er voor de verandering een BBQ gehouden en er werd druk gegeten, er werd met broodjes gedeald en het was
erg gezellig (Jordy vond het het gezelligst en we zijn heel blij dat hij niet dood is gegaan aan alcoholvergiftiging. Tot slot ging hij nadat ze hadden gegeten met Daniël en Kevin nog een balletje slaan. In het donker.)

We hopen dat we jullie een beetje een goede sfeerimpressie hebben kunnen geven met dit verslag. Het was wederom een hele gezellige dag en we kijken nu al uit naar volgend jaar!

Om meer foto’s te zien van de BBQ klik dan hier.

(door Mila Smiecht en Lisa Mispoes)