– 28 december 2018 –

De tafeltenniswereld is vandaag een kleurrijk en belangrijk persoon kwijtgeraakt. Mister Heerlen René Daniels is overleden. Hij was pas 50.

Een half jaar geleden kreeg René te horen dat hij kanker had en die ziekte is hem
fataal geworden. En dat in het jaar dat hij voor de eerste keer papa werd.

René deed alles voor tafeltennissport in het algemeen en voor Heerlen in het bijzonder. Als teammanager was hij verantwoordelijk voor de succes met het damesteam van Heerlen. Twee keer werd de Champions League gewonnen en ook een keer de ETTU-cup. Na jaren kwam Heerlen dit seizoen weer uit op Europees niveau en dat heeft René nog mee willen maken. Hij was erbij toen er in Heerlen getost moest worden wie door ging. Het lot was Heerlen goed gezind. Het zal René, toen al doodziek, goed hebben gedaan. Er volgde nog een ronde maar die ronde werd het eindstation. En voor René werd het zijn laatste optreden. Niet veel later kreeg hij te horen dat genezing niet meer mogelijk was en heeft hij, te bizar voor woorden, nog zijn eigen afscheid geregisseerd. René was ook de grondlegger van het Limburgse tafeltennisplan wat ervoor zorgt dat de sport ook bij de Provincie op de kaart blijft staan. Hij laat een leegte achter, maar heeft wel flink fundament opgebouwd waar alle tafeltennisliefhebbers op verder kunnen en moeten bouwen. Maar dat is voor later zorg, want familie, vrienden en leden van TTV Heerlen zijn nu vooral in diepe treurnis. We wensen iedereen sterkte de komende tijd!

Tekst met dank aan Frank Moonen.