Een niet nader te noemen iemand heeft de eer gehad om een verslag te schrijven over het koppeltoernooi.

Het jaarlijkse koppeltoernooi heeft weer voor een leuke start gezorgd in het nieuwe jaar.
Er werd meer gelachen dan in de oudejaarsconference van afgelopen jaar en uiteraard werd er ook kritisch gekeken naar de ervaren luchtmeppers die ook deze keer hun best deden. Was het niet de afkeuring van Lisa voor een balletje dat niet goed was, dan was het wel de test voor de ledverlichting die de nodige slagen heeft ontvangen van o.a Laura. Het was een goed georganiseerde dag met Anouk in de kantine die op een bepaald moment meer tosti’s op de lijst had staan dan dat het tosti-ijzer aan kan.
Tijdens het spel zijn er een paar dingen die altijd weer naar voren komen, en dit wil ik u dan ook met nadruk fijntjes uitleggen.
Wat mij opviel is dat John van Wijk steeds weer verwonderd kijkt als zijn opslag daadwerkelijk goed lukt. Iets wat je van Fred niet hoeft te verwachten want die begint al te glimlachen als hij opslaat met zijn maximale effectballetjes.
Na de eerste ronden vond Rick het nodig om even een pauze aan te kondigen Deze pauze werd dan ook bijna geheel ingevuld door spelers die even met elkaar een balletje wilde meppen.
Luca ging samen met haar vriend op de achterste tafel een paar balletjes slaan. Althans Luca speelde de balletjes aan, en haar vriend sloeg steevast over de tafel waarbij de glimlach van Luca alles betekenend is.
Pascal was in de kantine druk bezig met een uitleg over het poetsen van zijn auto. Pascal, auto’s en schoonmaken, je kunt het in 1 adem noemen. Het opgezette schema wat aan het wandbord hing vroeg toch weer om een verder verloop en ondanks dat waarschijnlijk alleen Rick en Pascal dat echt begrepen, is het toernooi verder gegaan.
Tijdens het spel was Coen opvallend stil terwijl op de maandagavond hij toch wel de nodige gesprekstof heeft over de ballen die hij slaat. Over stilte gesproken, ik was erop aan het wachten en jawel hoor om 13.30 was het dan zover, Agita sprak haar welbekende “sjande” uit toen ze een balletje miste.
De concentratie in de spellen liep hoog op en de wedstrijd Laura,Mitch tegen Tim,John was dan ook met spanning beladen. Het luide niezen van Frank hielp niet om de concentratie bij spelers te ondermijnen en de wedstrijd van Lisa en ondergetekende tegen Theo en Martien, kenmerkte zich van een falende backhand van mij.
Dit kan niet gezegd worden van Yannick en Rick (beide op het einde met ick). De stijgende lijn van Yannick is duidelijk merkbaar. Of hij nou een plankentoernooi speelt of een koppeltoernooi, je hebt een pittige tegenstander aan hem. De tweede plaats is hun dan ook zeker gegund hoewel Rachel en John het er niet gemakkelijk mee hebben gehad. Zij hadden dan ook de eerste plaats veroverd op dit koppeltoernooi.
Het was een geslaagd koppeltoernooi en er rest mij dan alleen nog het volgende,

Wisten jullie dat;

Tim met kleine oogjes en gapend binnen kwam.
Hein en Erwin tezamen als koppel ver over de 100 jaar aan tafeltenniservaring bezitten.
Nicolle en Marianne door een uitslag van 11-0 nog onder de tafel door moeten.
Rick eindelijk een functie had en dit ook heel leuk vond.
Theo soms als corrigerende coach werkte.
Rachel en John van Wijk een stare down hadden die niet in het voordeel van John was.
Laura en Mitch het hoger op zoeken en op een berg zijn gaan wonen.
Hans gemiddeld 1- tot 2 meter achter de tafel staat.
Paul met een groen en rood batje speelt, en dat dit niets met de kerstkleuren te maken heeft.
Koen met een C geschreven wordt.
Iedere regel hierboven met de naam van een speler is begonnen.
Mijn naam er niet bij staat en dat het echt niet bazinga is.

Naar het foto-album.