René (50) overleed in december aan de gevolgen van kanker en was secretaris van de tafeltennisvereniging en actief bij de tafeltennisbond. Tijdens zijn uitvaart werd geld ingezameld voor één van zijn wensen: een trainingsstage voor jeugdspelers uit Zuid-Limburg.

Een tweedaags trainingskamp is georganiseerd waar alle jeugdspelers tot 15 jaar uit Zuid-Limburg voor zijn uitgenodigd. Oud-international en bondscoach Anne Vlieg werd benaderd om de training te geven en is zeer positief gestemd; “Ik vind het geweldig hoe deze stage is georganiseerd met zoveel verschillende verenigingen. Dit zou overal zo moeten gebeuren”. De spelers zelf vonden het een leuk, maar vermoeiend weekend. “Het was een superleuke stage, we hebben veel geleerd en nieuwe vrienden gemaakt”, zegt een van de deelnemers.
De manier waarop Anne training geeft was nieuw voor veel spelers. Anne laat iedereen echt nadenken over wat ze nu eigenlijk doen, in plaats van volledig te focussen op techniek. Het mooie is dat hij dit steeds uitlegt aan de hand van grappige praktijkvoorbeelden uit zijn eigen ervaringen, wat voor alle leeftijden goed te volgen is.

Lybrae, Daily Onions en Fürst waren al shirtsponsor van de vereniging, maar het netwerk van René was veel groter. Zo verzorgde Quadakkers een volledige lunch, doneerde supermarkt LIDL een groot deel van de boodschappen, verzorgde Pirandello de lasagne en doneerden stichting Return, fysiotherapie Wijkel, Ronnies Ribs, Have a Byte, Wingbergerhoeve, Aurora en Sport Europe een bedrag om deze dag mogelijk te maken.

“Ik vind het ongelofelijk om te zien hoeveel de vereniging ook na het overlijden, doet voor de familie van René. Eerder dit jaar werd de straat voor de vereniging al gedoopt tot het ‘René Daniels plein’. Het laat zien dat hij nog steeds voortleeft binnen de vereniging en dat hij echt een verschil maakte”, aldus zijn vrouw Nancy.

Ook na de trainingsstage zal TTV Lybrae Heerlen verder gaan op de ingeslagen weg. Een sportvereniging voor iedereen, waar topsport en recreatieve sport hand in hand gaan. Volgend jaar hopen zij de trainingsstage weer te kunnen herhalen. TTV Lybrae Heerlen wil alle sponsoren, donateurs (tijdens de afscheidsdienst) voor hun gift van harte bedanken.